Morgon på Gålö

En tidig lördagsmorgon kom Amanda hem till mig. Med frukost i ryggsäckarna tog vi bilen till Gålö havsbad. När vi hade parkerat började vi vandringen på Havtornsuddslingan. Solen stod redan högt på himlen trots att klockan inte var mer än halv åtta.

Vi valde att gå motsols då man bara går en bit genom skog innan man kommer fram till stenstranden.

Frukost på stenstranden

När vi promenerat en bit slog vi oss ner på den soliga steniga stranden. Packade upp frukosten och njöt av den till ljudet av vågskvalpet.

Smala stigar vid havet

Efter frukosten fortsatte vi vandra slingan. Jag har skrivit om den flera gånger förut, men jag älskar verkligen hur den slingrar sig fram över rötter, stenar. Uppför och nerför. Det var lite annorlunda att gå slingan åt andra hållet också, jag har bara gått medsols förut. Så det var kul.

Kaffe med utsikt

När vi var längst ut på Havtornsudden slog vi oss ner i solen. Vinden fläktade friskt. Jag hade med mig hembakade kanelbullar och vi tog en liten fikapaus med utsikt över det glittrande havet.

Vårstigar

Därefter gick vi vidare och nerför en ganska brant trappa. Sedan kom vi till den lummigare delen med mer lövskog. Väldigt fint det.

Nöjda med utflykten

Sista biten började vi möta fler människor. Vid halv elva kom vi tillbaka till bilen, då hade vi varit ute i lite över tre timmar. Nöjda med utflykten brummade vi tillbaka hemåt.

Film från dagen

Inlägg skapade 319

30 svar på “Morgon på Gålö

1. Vilka fantastiska bilder ! 🙂
    Vilken härlig dag du verkar ha haft. Har aldrig varit på Gålö men måste ta en tur dit i sommar. Ser så underbart mysigt ut 🙂

Kram

1. Tack så jättemycket Lisa! 😀 Det var verkligen en härlig start på dagen 😀 Gålö är så fint och där finns en av mina favoritslingor 😀 Helt fantastiskt! Kram 😀

1. Underbara bilder som vanligt! Det är så spännande hur annorlunda något kan vara om man går det åt andra hållet ? Kram

1. Tusen tack Yasmine! 😀 Jamen visst är det, borde göra det mer. Gå slingorna från olika håll 😀 Även om jag vänder mig om relativt ofta för att se hur det ser ut åt andra hållet (om det är fotovänligt eller inte, haha). 😀 Kram

2. Tack själv! Det var verkligen en härlig start på dagen! 😀 Och så mysigt att sitta där med den utsikten och spana ut över det glittrande havet 😀

1. Det var verkligen helt underbart! 😀 Älskar också naturutflykter, därför det blir en hel del sådana 😛 😀 Tack så jättemycket, Ida, kul att du gillar bilderna! 😀

1. Ja, det var så mysigt! 😀 Jag hoppas också på massa mysiga utflykter och promenader i sommar! Sverige är verkligen fint! 😀

1. Det är verkligen en härlig slinga, lagom lång för en kortare tur och sen går den att bygga på så att den blir ungefär det dubbla. En favorit helt klart! 😀 Och visst var vädret riktigt härligt 😀 Kram

1. Det var verkligen en fin och härlig fikapaus och vacker utsikt! 😀 Jamen visst är hon söt min lilla katt 🙂

2. Stort tack för denna fina tur! Härligt att kunna få gå med här via dina vackra bilder. Jag hoppas vi snart ska kunna ta oss dit. Men just nu är det buss som gäller och det är inte så lyckat för oss 70+. Men det bör snart komma andra tider. Hoppas.
    Och tills dess vandrar jag så gärna med dig i bloggen.
    Kram

1. Tack själv för din kommentar! Jag blir alltid så glad av dina ord här! 😀 Hoppas du kommer ut lite mer snart, såg att du tog en tur ut på Värmdö, härligt! 😀 Kul att du kikar in här och gillar mina inlägg och bilder 😀 Kramar

1. Det var verkligen en härlig morgon! 😀 Jomen vi är ganska bra på att komma iväg på små bra äventyr, det är kul 😀 Kram