Europa

Här listar jag de länder som jag har besökt i Europa.

Danmark

Under vår roadtrip hösten 2023 så körde vi genom Danmark. Vi stannande till i Köpenhamn och även vid Bält.

Läs mer om våra dagar i Danmark.

Frankrike

Jag har faktiskt varit i södra Frankrike i den baskiska delen när jag var på ett utbyte med skolan. Däremot har jag nog inga bra bilder därifrån. Hur som helst, juni 2011 besökte jag Paris med en kompis. Det blev en ganska spontan resa och vi såg många av turistmålen i Paris.

Läs mer om min weekend i Paris.

Island

Ett av mina favoritländer är Island. Dit vill jag verkligen åka tillbaka. Sommaren 2012 åkte jag dit med en kompis och hyrde bil som vi reste runt ön med. En otroligt häftig resa i mäktiga sagolandskap.

Läs mer om min Islands-resa här.

Italien

Två resor till Italien har det blivit för mig hittills. Först en med mamma och då åkte vi till Rom. Sedan en med pappa och då åkte vi till Venedig. Jag gillar verkligen Italien och vill gärna se mer av det landet.

Läs mer om mina resor till Italien här.

Kroatien

I maj 2011 åkte jag på en vandringsresa till Kroatien. Det var min första vandring. Tillsammans med ett härligt gäng, där jag var absolut yngst med mina 21 år, så gjorde vi dagsvandringar från hotellet i fantastiska landskap.

Läs mer om min Kroatien-resa här.

Nederländerna

Jag har varit i Nederländerna flera gånger. Första gången var 2006 då det var ett utbyte med min grundskola. Jag gick i årskurs 9 och bodde då hos en tjej i Nederländerna. Sedan har vi haft kontakt och det har bidragit till några fler resor dit. Senast bilade jag och Emil ner dit hösten 2023.

Läs om mina resor till Nederländerna här.

Norge

Ett land jag velat besöka länge. Ett land jag besökte under vår sommarroadtrip 2022. Då vandrade vi i nationalparker och njöt av den fantastiskt häftiga norska naturen. Vill jag se mer av Norge? Helt klart, JA!

Läs mer om mina äventyr i Norge här.

Portugal

Emils och mitt andra nyår ihop blev en resa till Lissabon i Portugal. Väldigt mysig stad. Vi gjorde även utflykter från staden och såg lite andra delar. Jag ser gärna ännu mer av Portugal vid ett annat tillfälle då jag gillade landet.

Läs mer om mina äventyr i Portugal här.

Storbritannien

Jag har faktiskt inte varit varken i Skottland, England eller Wales. Men jag har varit på Nordirland som tillhör Storbritannien. Jag åkte dit med gymnasiet för att studera konflikten där.

Läs mer om det här.

Sverige

Det är ju ganska givet att jag har varit i Sverige eftersom jag kommer ifrån och jag bor i Sverige. Det jag är glad över är att jag sett så många olika delar av Sverige. Jag har sett alla landskap och Sveriges natur är så varierande och vacker. Det finns också så mycket kvar att se och upptäcka för mig.

Läs mer om mina äventyr i de olika landskapen här.

Tjeckien

Jag har faktiskt inte varit i Prag (än) men i andra delar av Tjeckien. Emil har en kompis som bor där så vi hälsade på honom en helg i maj för några år sedan. När vi var där så slogs jag av hur vackert det är i Tjeckien.

Läs mer om mina äventyr i Tjeckien här.

Tyskland

Här åkte vi igenom på vår roadtrip ner till Nederländerna. Det finns egentligen så mycket att se av Tyskland.

Här kan du läsa om när jag var i Tyskland.

Österrike

Två dagar i maj, för några år sedan, tillbringade vi i Wien. En pampig stad med storslagna byggnader. Den kändes inte jättevälkomnande men det var fint. Jag gillade mest slottet Schönnbrunn och utsikten över staden från slottsparken.

Mer om mina äventyr i Österrike hittar du här.

Skriv din sökning ovan och tryck enter för att söka. Tryck escape för att avbryta.