Första natten i bilen

När vi lämnat Malmö åkte vi alltså över Öresundsbron. Planen var att besöka Köpenhamn dagen efter så vi skulle hitta ett ställe att övernatta. Vi hittade en parkering vid ett naturområde söder om Köpenhamn och Kastrup.

Middag i kvällssolen

Efter att vi parkerat tog vi en promenad för att upptäcka omgivningarna. Vi gick mot havet för att försöka hitta ett fint ställe att äta middag på. Kvällssolen värmde och vi kom fram till en bänk vid havet med utsikt mot Öresundsbron. Där slog vi oss ner och kalasade på resterna från gårdagens middag som vi hade med oss i en matlåda.

Natten i bilen

Efter middagen promenerade vi tillbaka till bilen där vi skulle sova. Emil hade fixat inredningen torsdagen innan vi åkte iväg på roadtripen så hela bakutrymmet var en stor säng. Lite som första året vi åkte på roadtrip. Det gick jättebra att sova med bebisen där, kanske lite trångt men mysigt.

Magiskt morgonljus

Vi vaknade strax efter åtta på morgonen. Plockade i ordning frukostprylarna och gick en promenad åt andra hållet för att hitta någon mysig frukostplats. Ljuset var helt magiskt och solen strålar letade sig in mellan grenarna. Hade jag inte haft sambo och bebis som väntade på mig så hade jag kunnat tillbringa timmar där.

Frukost på fältet

När vi promenerat genom den fina trädtunneln kom vi fram till mer ett öppet fält. Där fanns ett picknickbord med lite buskar runt omkring. Perfekt för frukost. Det var också påtagligt att vi var nära Kastrup flygplats då vi såg plan lyfta hela tiden. Det blev en väldigt lyckad frukost i solen.

Ett troll i skogen

Sen hade Emil sett att det skulle finnas ett troll i skogen i närheten. Det blev därför en liten omväg på väg tillbaka till bilen för att försöka hitta trollet. Och nog hittade vi det, stort och häftigt. Tydligen hette trollet Bjarke Cirkelsten och gjort av Thomas Dambo.

Mot Köpenhamn

Till sist packade vi in oss i bilen och styrde mot Köpenhamn. Och mer om det i nästa inlägg…