Höjdpunkter 2020 – del 2

Det här året har varit väldigt konstigt på många sätt, det tror jag många håller med om. Däremot så tycker jag ändå att det har varit väldigt bra på många sätt också. Jag är så nöjd att jag har landat lite mer och trivs med tillvaron. Jag har fått se så många fina platser, mycket i närområdet men även några platser längre bort. Jag har också fått umgås med människor som jag verkligen tycker om. Det vill jag göra mer av år 2021.

Det är svårt att välja ut några höjdpunkter då de flesta av mina utflykter som jag har gjort har varit fantastiska. Jag är också väldigt glad över min vardag som ändå flutit på ganska som vanligt tack vare att jag varit tvungen att jobba på plats och träffa människor.

Här finns alla inlägg från 2020.

Helikopterflygning

Vi flög helikopter en fredag i juli. Det bjöds på en härlig utsikt över Stockholms skärgård. Det var fjärde gången jag flög helikopter men det var nog den bästa gången. Piloten dök och steg och svängde lite så det kittlade i magen. Dagen efter blev det en kajaktur i ölandskapet. Vi körde även lite motorbåt i skymningen. Det var en av årets bästa helger.

Tältinvigning

Jag köpte ju tält under sommaren så det blev en tältinvigning på Gålö. Det var en härlig kväll och vi lagade mat i Marlies spritkök. Det gick bra att sova i tältet och till frukost åt vi smörgåsar med mjukost. Kaffe gjorde vi genom att koka upp vatten i mitt Primuskök (som också invigdes den gången).

Spontant ner till Jönköping

Sista semesterveckan på sommaren kom och jag körde spontant iväg på en road trip. Det blev några stopp i Östergötland och ett stopp i Jönköping. I Jönköping fotograferade jag fem hundar. Jag träffade några av mina närmsta kompisar och åkte iväg på några utflykter.

Jobbstart

Det var slut på sommarlovet och dags att börja jobba igen. Det är alltid lite speciellt att komma tillbaka efter sommarlovet då så många av mina kollegor också varit lediga så länge. Skönt att komma tillbaka till rutinerna och kul att träffa alla kollegor och elever igen.

Tälta vid Dalälven

Jag fick mersmak av tältandet och första helgen efter jobbstarten åkte jag med Amanda till Färnebofjärdens nationalpark. Där åt vi kvällsmat och tog ett kvällsdopp. Sov i tältet. Fotade soluppgången. Åt pannkakor till frukost. En perfekt utflykt helt enkelt.

Sova på balkongen

En kväll i augusti bäddade jag ut på balkongen med hjälp av soffkuddarna och bäddmadrass. Tanken var att sova där en natt, men det blev två nätter. Väldigt mysigt var det och det lär bli fler sådana nätter nästa sommar.

Knappelskär med Amanda – 4-5/9

Jag måste ha med det tredje tältäventyret också för det var en fantastiskt fin plats utanför Nynäshamn som vi hittade. Amanda och jag åkte till Knappelskär och tillbringade en natt där.

Höstlov med väst- och östkust

Höstlovet kom och då körde jag ner mot Västkusten via Linköping. Tillbringade fyra nätter på Västkusten och gjorde några riktigt fina utflykter innan jag körde upp mot östkusten igen och tillbringade två nätter i Stockholms skärgård. Det kunde inte ha blivit ett bättre lov – mer om det lovet kan du läsa här.

Solen var på besök

Första dagen på mitt jullov åkte vi på utflykt till Häringe naturreservat. Där fick vi se solen som bröt igenom för första gången på en månad. En väldigt fin utflykt som därmed kvalar in och blir en av årets höjdpunkter.

Jul- och nyårsfiranden

Trots pandemitider så fick jag ändå både en mysig jul och ett mysigt nyår med några få människor jag tycker om. Julen blev en massa fika och mat hos mamma och pappa. På nyår blev det en improviserad trerättersmiddag då planerna ändrades lite plötsligt, då åt vi Västerbottenostpaj till förrätt, entrecote till huvudrätt och chokladkaka till efterrätt.

Höjdpunkter – del 1

Och här kan du läsa om höjdpunkterna från första halvan av år 2020.

Inlägg skapade 319

42 svar på “Höjdpunkter 2020 – del 2

1. Gott Nytt År, vilken trevlig sammanfattning . Kommer ihåg när du lade ut inlägget där du sov på balkongen. Tyckte att det såg så mysigt ut.

1. God fortsättning! 😀 Tack så jättemycket, kul att du gillar min sammanfattning 😀 Att sova på balkongen var verkligen mysigt 😀

2. Vilken härlig tillbakablick! Blev skapligt sugen på ett kvällsbad i sensommaren nu. Men det lär ju dröja lite med sånt.. ^^

1. Tack så jättemycket, Emma! 😀 Ja, kvällsbad är mysigt, hoppas på många fina sommarkvällar i år, men först hoppas jag på lite riktig vinter 🙂

1. Ja, jag hann med en hel del trots allt 😀 Det lär bli en del äventyr det här året också 🙂 God fortsättning! 🙂

1. Tack! 😀 Ja, jag är ändå ganska nöjd med 2020. 🙂 Och jag ser fram emot nya äventyr 2021 😀 Kram

3. Himla bra grej det här med att lyfta höjdpunkter ändå för att påminnas om alla de där härliga stunderna som varit – trots pandemi och annan skit! Nu vill jag ha en balkong och sova på, och gärna lite fler tältäventyr 2021 😉

1. Ja, det finns nog alltid några höjdpunkter att glädjas åt 😀 Fler tältäventyr får det definitivt bli 2021! 😀

4. God fortsättning!
    Vilket härligt år du haft, helt rätt att fokusera på ljuspunkterna i tillvaron. Det finns så mycket vackert och fint att glädjas åt.
    Ha det fortsatt fint!
    Kram Christina

1. Detsamma! 😀 Det har verkligen funnits ljusglimtar under 2020 också och det är ju roligt att titta tillbaka på det fina som man är med om 🙂 Hoppas du också har det fortsatt fint! 😀 Kram

1. Ja, det var riktigt kul, jag har åkt helikopter där förut också men det här var nog den bästa turen 🙂

5. Så underbara höjdpunkter! Häftigt med helikopter tur, kan tänka mig att det oavsett hur många gånger man gör det inte tröttnar på det! 😀

1. Tack så jättemycket! 😀 Vad kul att du blir sugen på att hänga mer utomhus när du ser mina bilder 😀 Jag längtar också efter vad 2021 har att erbjuda för äventyr 😀

6. Riktigt härliga höjdpunkter!! Åh vad man längtar till härliga sommarkvällar speciellt när man såg tältningen! Så coolt med helikoptertur! 😀

1. Tack så jättemycket, Ida! 😀 Det var verkligen en härlig helikoptertur 🙂 Och javisst kan sommarkvällar vara härliga, hoppas på fler sådana i år. Men först vill jag ha lite riktig vinter 😀

1. Ja, det blev en hel del ljusglimtar under året som var. Nu ser jag verkligen fram emot vad 2021 har att erbjuda, det blir spännande 😀 Kram

7. Helikopter och tältnätter låter ju helt fantastiskt 🙂 Att sova på balkong lät också väldigt mysigt, det skulle jag också gärna göra om jag hade en egen balkong.

1. Det var verkligen härligt med tältnätter och helikopter 🙂 Balkongnätterna var också mysiga, det hoppas jag bli mer av senare i år 🙂

8. Hej Annie

Vilken härlig tillbakablick! Och flera höjdpunkter med dina så fina bilder !!! Ja, 2020 var mycket svårt för flera, inte bara i Sverige men också i andra länder. Du kunde dock ta bilder som jag.
    Jag läste att du är nu trettio år. En stor händelse !!!!
    Trots covid 19 fortsatte du att fota olika platser i Skärgården. Genom dina fina bilder utvecklade denna platsen. Hoppas att du ska ta andra bilder 2021.
    Ett gott nytt år önskar jag till dig en gång till.
    Var rädda om dig
    Kram
    Erik

1. Hej Erik! Tack så jättemycket! Det blev ändå många fina stunder och en hel del bilder under året 🙂 Det känns ganska mycket som vanligt att vara 30, så det är inte så stort. 🙂
      Jag tror absolut att det blir en hel del bilder under 2021 också! God fortsättning, var rädd om dig du också! Kram

1. Ja, det har verkligen varit många härliga stunder 🙂 Tack så jättemycket, kul att du gillar bilderna! 😀

1. Förstår det, för det är häftigt med helikopter! 😀 Och visst blev det ett härligt avslut på året 😀