Höjdpunkter 2022 – del 2

Vilket år, hur ska man summera det här. Jag gör ett försök med att samla några av årets höjdpunkter i två inlägg. Det här är del 2 med höjdpunkter mellan juli och december. Den här halvan av året blev inte lika mycket utflykter (bortsett från sommarens äventyr då). Det blev mer fokus på familj och vänner, väldigt mysigt men mindre bloggvänligt då jag inte fotat mycket alls. Men mycket är ändå väldigt värt att minnas.

Gotska Sandön

I mitten av juli åkte vi båt från Nynäshamn till Gotska sandön. På den paradisön tillbringade vi två nätter i tält. Gick barfota runt hela ön vilket resulterade i väldigt ömma fötter. Men ett väldigt fint äventyr på en häftig ö.

Skärgårdsvistelse med familj

Emils ena bror kom upp till Stockholm med sin familj. Vi åkte till skärgården och hängde några dagar där med min familj. Det blev mycket strandhäng med barnen. Vi flög även helikopter över ön vilket uppskattades väldigt mycket av Emils treåring.

Roadtrip

Under två veckor var vi iväg på en roadtrip i Sverige och Norge. Först styrde vi upp mot Dalarna till Grövelsjön. Vandrade lite där innan vi for vidare till Norge och upplevde fantastiska landskap. Resan avslutades med familj och vänner i Sverige.

Gravid

När vi kom tillbaka från vår roadtrip gjorde vi ett graviditetstest då vi misstänkte att jag kanske hade en liten bebis i magen. Det visade positivt och det blev början på kanske det största äventyret hittills i mitt liv. Det blev inskrivning hos barnmorska och kontroller av olika slag. Kämpa med att få jobba och inte bli avstängd p.g.a. gamla covid-restriktioner. Lära känna min kropp med alla förändringar. Väldigt spännande och bitvis väldigt overkligt. Det ska bli spännande nästa år och få träffa den lilla filuren som växer i mig.

Jobbstart

Någon vecka efter beskedet att jag väntade barn började jag jobba. Det var kul att börja med en ny klass, en årskurs etta, men samtidigt kluvet då jag inte visste hur länge jag skulle få följa deras utveckling.

Skärgårdshelg

Emil åkte utomlands och jag åkte till skärgården för att andas lite natur och lugn. Där blev jag ompysslad av mamma och pappa. Båtarna drogs upp på land. Mamma och jag promenerade runt i naturen.

Havsbaden Grisslehamn

I november åkte vi iväg på en spa-helg med ett kompispar som också väntar barn. Det var väldigt mysigt och lyxigt.

Julfirande hemma i radhuset

Julen firade vi hemma i vårt radhus. Min mamma, pappa och lillebror kom över, det gjorde även min faster och två av mina kusiner. Tomten kom också på besök. Vi åt julmat och annat gott.

Några dagar Göteborg

I mellandagarna tog vi tåget ner till Göteborg. Jag fick se mer av staden som jag tidigare mer eller mindre bara passerat. Vi besökte trädgårdsföreningen, slottsskogen, konstmuseum och naturhistoriska museet. Vi bodde hos Emils ena bror och träffade flera av Emils kompisar. Lite småruskigt väder (förutom ankomstdagen) men en väldigt fin vistelse.

Gott nytt år!

Året avslutades hos ett kompispar. En lugn middag då vi var två gravida. Vi åt trerätters, spelade spel och skålade in det nya året. Ett år med många nya spännande äventyr. Men jag antar att jag inte kommer att uppdatera bloggen lika regelbundet som jag gjort sedan starten hösten 2019. Nu får det blir lite när det blir och när jag har tillräckligt med bloggvänligt innehåll. Jag hoppas i alla fall på ett fint 2023 och att du vill hänga med här på ett hörn när jag uppdaterar.

Höjdpunkter – del 1

Här kan du läsa om några av mina höjdpunkter från första halvan av 2022.

Inlägg skapade 319

24 svar på “Höjdpunkter 2022 – del 2

1. Hej Annie

Jag har just tittat på dina bilder av årets höjdpunkter. De är väldigt söt. Dessutom finns det platser som jag redan kände (Smögen till exempel). Det är sant, den platsen är mycket vacker. Mama hade en kompis som bodde i Varberg. Jag kände också igen landskapen i Norge som vi besökte 1966. Det fins dock platser i Sverige som jag inte kände. Tack vare den roadtrip i Sverige och Norge upptäckte jag denna platser. Ska kanske vi åker senare till dessa platser. Vi skulle vilja besöka Lappland och se Kebnekaise. On verra
    Jag hoppas att graviditeten går bra för dig. Klart är det en händelse för dig och Emil.

Jag läste att du tog spårvagnen bredvid Skansen. Det är den berömda linje 7 med historiska spårvagnar. Vi var här 2017. Kanske vet du att dessa vackra fordon kommer från Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo och andra platser. Jag tycker att den spårvagnen i volken du var gick från 1954 till 1964 i Stockholm. Jag har alltid varit intresserad av gamla spårvagnar.

Kram till era båda.
    Erik (Frankrike)

2. Det ser ut som du/ni har haft ett händelserikt 2022 och STORT GRATTIS till graviditeten! När har du bf förresten? Jag blev nämligen också gravid förra året och har bf i juni om allt går som det ska. <3

1. Ja, det har hänt en hel del! Det är kul att göra sådana här tillbakablickar för annars är det så lätt att allt bara rusar på. 😛 🙂 Jag har bf i mitten av april. Spännande att du också väntar en liten 😀 <3

1. Tusen tack! Det är när man gör sådana här tillbakablickar som man inser vad mycket som man gör och vad mycket som händer på ett år. Det är kul att stanna upp lite när man annars ofta bara är mitt inne i allt 😉 🙂 Graviditeten är verkligen spännande och det här året går inte att föreställa sig hur det blir.
      Ta hand om dig också! Ha en fortsatt fin söndag! 🙂

1. Tack! 😀 Gör det, så värt att besöka den ön! Dock får du inte ta med hund dit, bara så att du vet och gå inte barfota runt hela ön om du inte vill ha väldigt ömma fötter 😉

3. Min man försöker övertala mig att åka till gotska sandön. Tror det är ett riktigt spännande äventyr. Kul att se bilder därifrån. Grattis till graviditeten, har fått tre barn men var lika overkligt varje gång.

1. Det är verkligen häftigt att besöka Gotska Sandön, en liten paradisö mitt i Östersjön! 😀 Jag fattar det fortfarande inte att jag har en liten bebis som är i magen, trots att den rör på sig ganska mycket nu 🙂

4. Nämen, stort grattis till att ni ska få bebis. Det har jag totalt missat! 😍
    Det är helt magiskt att vänta barn. Det är så mysigt på så olika plan. ❤️

1. Ja, det är när man gör sådana här tillbakablickar som man inser att man faktiskt gör en hel del på ett år 😛 😀 Så kul att stanna upp och titta tillbaka 😀 Tack! 😀

1. Jag tror inte att jag kan låta bli att berätta lite om när bebisen kommer. Det är ju ett ganska stort äventyr som börjar då 😛 😀 Går inte att föreställa sig! 🙂

1. Åh, vad glad jag blir ändå att jag saknats lite 😛 🙂 Jag har saknat bloggen också, men det har nog också varit välbehövligt med lite paus, även om den blev längre än vad jag först tänkt. Tiden har gått så fort i år och jag har inte riktigt haft orken att sitta vid datorn. Men nu har jag lite på gång. Det får bli lite mindre än tidigare och lite mer kravlöst för att jag ska klara av det nu och fortfarande tycka att det är roligt. Tack för att du tittar in och lämnar en kommentar, det värmer! Kram!